Wideorozmowa z doradcą
Konfiguruj swoją Toyotę
Umów się na przegląd - jesteśmy otwarci

Yaris kontra Yaris

Przygoński o kulisach testu

2021-07-21

Hybryda czy benzyna? Które auto mniej pali? Kuba Przygoński rzucił wyzwanie swojej żonie i zmierzył się z nią na trasie.

W zmaganiach udział wzięły dwa Yarisy. Kuba Przygoński prowadził wersję z konwencjonalnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra, a Justyna Przygońska – wersję z napędem hybrydowym 4. generacji opartym na silniku 1,5 l. Trasa przebiegała z warszawskich Młocin do Konstancina-Jeziorny.

Yaris Hybrid okazał się zdecydowanie lepszy. Hybryda na tej trasie zużyła średnio 4,9 l na 100 km. Benzynowy Yaris prowadzony przez kierowcę rajdowego osiągnął wynik o 1,6 l/100 km wyższy.

„Przeżyliśmy z Justyną fajną przygodę, ale nie miałem szans, by pokonać moją żonę w aucie hybrydowym. A starałem się bardzo” – podkreślił Kuba Przygoński.

Kierowca rajdowy wykorzystał całą swoją wiedzę z rywalizacji w motorsporcie do tego, by mieć jak największe szanse w pojedynku. Pozbył się zbędnych elementów wyposażenia, by obniżyć masę auta. Zadbał też o odpowiednie ciśnienie w oponach, wlał minimalną ilość paliwa – wszystko po to, by jego Yaris ważył jak najmniej.

„Próbowałem różnych sztuczek. Bardzo delikatnie obchodziłem się z gazem, gdy widziałem z daleka, że jest czerwone światło wrzucałem na luz, często się tylko toczyłem. Ale wszystko na nic. I tak przegrałem o ponad 1,5 litra. Robiłem wszystko, co w mojej mocy, a nie byłem w stanie zwyciężyć, bo napęd w hybrydowym Yarisie działa perfekcyjnie” – relacjonuje Przygoński.

Toyota Yaris i Kuba Przygoński z żoną
Efektywny napęd hybrydowy

Yaris Hybrid jest wyposażony w napęd Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM, oparty na 3-cylindrowym silniku o pojemności 1,5 l. Sprawne działanie całego układu to efekt nie tylko świetnej współpracy silnika elektrycznego ze spalinowym, ale także wydajnego odzyskiwania energii z hamowania, które przekłada się na częstsze wykorzystanie silnika elektrycznego.

Samochód jest zaprojektowany na wyjątkowo sztywnej platformie GA-B z serii TNGA, która zapewnia nisko położony środek ciężkości i bardzo dobre właściwości jezdne.

To wszystko ma wpływ na niższe spalanie, czego dowiodły badania ekspertów Politechniki Poznańskiej i Krakowskiej. Samochód w bezemisyjnym trybie elektrycznym w mieście przejeżdżał maksymalnie 77,6% czasu jazdy i 66,1% pokonanej trasy, a w cyklu mieszanym było to 52% czasu jazdy i 32,5%.

„To pokazuje, że układ hybrydowy Toyoty świetnie sprawdza się aucie miejskim, a kierowca nawet nie musi wkładać wielkiego wysiłku, by jechać ekonomicznie. Nad wszystkim czuwa komputer. Silnik spalinowy gaśnie, gdy auto stoi, a nawet nie musi być uruchamiany podczas ruszania, bo radzi sobie z tym silnik elektryczny. Wszystko działa płynnie, nie ma tego nieprzyjemnego uczucia załączania silnika spalinowego znanego z aut z systemem start/stop” – podsumował Przygoński.

Dowiedz się więcej

Nowa Toyota Yaris Cross Nowa Toyota Yaris Cross Dowiedz się więcej Wodór jako paliwo doskonałe Wodór jako paliwo doskonałe Odkryj innowacyjną technologię Toyoty Technologia wodorowa Technologia wodorowa Poznaj modele koncepcyjne Toyoty W Wałbrzychu ruszyły nowe linie produkcyjne W Wałbrzychu ruszyły nowe linie produkcyjne Inwestycje Toyoty w Polsce Nowy model Toyoty z segmentu A Nowy model Toyoty z segmentu A Dowiedz się więcej o planach marki Toyota Yaris czwartej generacji Toyota Yaris czwartej generacji Drugi tytuł European Car of the Year w historii modelu Toyota Yaris nowym liderem w Europie Toyota Yaris nowym liderem w Europie Dowiedz się więcej Toyota liderem rynku Toyota liderem rynku 5857 rejestracji modeli marki w styczniu Toyota zwiększyła udział w europejskim rynku do 6% Toyota zwiększyła udział w europejskim rynku do 6% Dowiedz się więcej Samoładujący napęd hybrydowy Samoładujący napęd hybrydowy Toyota – wybór naturalny Hybrydy Toyoty Hybrydy Toyoty Zobacz, dlaczego warto je wybrać Rodzaje napędów ekologicznych Toyoty Rodzaje napędów ekologicznych Toyoty Poznaj ich zalety