Wideorozmowa z doradcą
Konfiguruj swoją Toyotę
Umów się na przegląd - jesteśmy otwarci

Yaris Cross – najoszczędniejszy hybrydowy SUV Toyoty

2021-08-02

  • Jak wynika z udostępnionych właśnie danych homologacyjnych dla polskiego rynku, Yaris Cross stał się najbardziej oszczędnym hybrydowym SUV-em Toyoty
  • Toyota Yaris Cross pojawia się na polskim rynku w czterech wersjach napędowych
  • Nowy Yaris Cross z napędem 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD o mocy 116 KM zużywa średnio od 4,4 l/100 km paliwa i emituje od 101 g/km CO2
  • Yaris Cross Hybrid z napędem na cztery koła AWD-i zużywa od 4,7 l/100 km i emituje od 106 g/km CO2
  • Yaris Cross z konwencjonalnym silnikiem benzynowym 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM zużywa od 5,9 l/100 km

W gamie Toyoty pojawiła się kolejna hybryda dostępna w przedsprzedaży od początku czerwca – Yaris Cross, czyli nowy SUV segmentu B. Crossover ten jest spokrewniony z Yarisem hatchback, a jego podstawę stanowi platforma GA-B w architekturze TNGA, dając mu bardzo sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości i stabilność na drodze. Czwarty z kolei SUV w ofercie Toyoty jest większy i bardziej przestronny od Yarisa w nadwoziu hatchback, posiadając bagażnik o pojemności do 397 l. Auto ma ponadto podwyższone zawieszenie, większe koła i występuje w wersji z napędem na cztery koła AWD-i.

Rozstaw osi Yarisa Cross jest identyczny jak w nowym Yarisie (2 560 mm), natomiast jego nadwozie jest szersze o 20 mm i dłuższe o 240 mm. W porównaniu z hatchbackiem dłuższe są także jego zwisy – przedni o 60 mm oraz tylny o 180 mm. Z kolei prześwit jest większy o 35 mm, a wysokość auta wzrosła o 60 mm.

Niskie zużycie paliwa Yarisa Cross Hybrid – już od 4,4 l/100 km

Yaris Cross jest dostępny w czterech konfiguracjach napędów. Wersję podstawową miejskiego SUV-a wyposażono w opracowany w technologii TNGA silnik benzynowy 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM z 6-biegową skrzynią manualną. Yaris Cross zużywa z nim średnio 5,9 l/100 km benzyny i emituje 133 g/km CO2 (wg WLTP). Ten sam silnik ze skrzynią automatyczną CVT spala 5,9–6,0 l/100 km i emituje 134–135 g/km dwutlenku węgla.

Jeśli chodzi o napędy hybrydowe, Yaris Cross Hybrid jest dostępny w dwóch wariantach o mocy 116 KM generowanej przez układ 3-cylindrowego silnika TNGA o pojemności 1.5 l oraz silnika elektrycznego. W wersji z napędem na przednie koła auto zużywa od 4,4 l/100 km i emituje od 101 g/km dwutlenku węgla. Wyjątkową pozycję na rynku subkomapktowych SUV-ów Yaris Cross Hybrid zawdzięcza natomiast napędowi na cztery koła AWD-i, zużywając w tym przypadku od 4,7 l/100 km i emitując od 106 g/km CO2.

Inteligentny elektryczny napęd na cztery koła AWD-i sprawia, że układ hybrydowy jest wspierany przez silnik elektryczny, który napędza tylną oś. Dzięki temu Yaris Cross ma bardzo dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni i sprawniej porusza się po nierównościach.

Nowy oszczędny Yaris Cross

Elektryczny system AWD-i jest mniejszy i lżejszy niż standardowy mechaniczny napęd 4x4. Takie rozwiązanie sprawia, że auto zużywa mniej paliwa i emituje mniej dwutlenku węgla niż obecne na rynku SUV-y segmentu B z napędem na wszystkie koła. Wersja AWD-i posiada ponadto systemy wspierające jazdę poza asfaltem – selektor trybów jazdy w terenie, Trail Mode oraz system wspomagający zjazd ze wzniesienia.

Wyposażenie standardowe w pięciu wersjach

Yaris Cross jest dostępny w Polsce w wersjach Active, Comfort i Executive, a także w wersji Adventure o charakterze terenowym i limitowanej Premiere Edition – w ofercie tylko w 2021 roku.

Już podstawowa wersja Active jest bardzo dobrze wyposażona. Znajdziemy w niej między innymi system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, interfejsy Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz usługi łączności Toyota Connected Car. Wersja Active to także pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji, siedem poduszek powietrznych w standardzie, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami, którą po raz pierwszy zastosowano w Yarisie czwartej generacji jesienią ubiegłego roku.

Wersja Adventure to dodatki czyniące z Yarisa Cross prawdziwego SUV-a do jazdy po mieście, jak i w lekkim terenie. Yaris Cross Adventure jest dostępny wyłącznie jako hybryda – z napędem FWD lub AWD-i do wyboru. Jego cechy wyróżniające to dwukolorowe nadwozie, osłona przedniego i tylnego zderzaka, relingi dachowe, ciemnoszare, 18-calowe felgi aluminiowe, czarna podsufitka oraz dedykowana tapicerka z elementami skóry i złotymi przeszyciami. W tej wersji auto posiada nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z 9-calowym kolorowym ekranem dotykowym Full HD, który można doposażyć w nagłośnienie Premium Audio JBL z 8 głośnikami.

Nowy oszczędny Yaris Cross

I na koniec Premiere Edition, czyli najwyższa wersja Yarisa Cross. Znajdziemy tu elektrycznie unoszone i otwierane bezdotykowo drzwi bagażnika, wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz skórzaną tapicerkę z perforacją. Premiere Edition posiada wszystkie udogodnienia obecne w wersji Adventure, dwukolorowe nadwozie i możliwość rozbudowania systemu multimedialnego o nagłośnienie klasy premium marki JBL.

Yaris Cross to model, nad którym prace produkcyjne trwają od lipca 2021 roku, a premiera w polskich salonach jest planowana na początek października. Nowy B-SUV Toyoty powstaje w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji, natomiast silnik benzynowy i napęd hybrydowy są wytwarzane w polskich fabrykach TMMP w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach.

Dowiedz się więcej

Rozpoczęła się produkcja Yarisa Cross Rozpoczęła się produkcja Yarisa Cross Poznaj nowy model Toyoty Przedsprzedaż nowej Toyoty Yaris Cross Przedsprzedaż nowej Toyoty Yaris Cross Debiutuje w segmencie B-SUV Nowa Toyota Yaris Cross Nowa Toyota Yaris Cross Dowiedz się więcej Toyota Yaris Cross Adventure Toyota Yaris Cross Adventure Subkompaktowy SUV z napędem AWD-i Nowy model Toyoty z segmentu A Nowy model Toyoty z segmentu A Dowiedz się więcej o planach marki Yaris najpopularniejszym autem miejskim Yaris najpopularniejszym autem miejskim Sprawdź wyniki sprzedaży Rozpoczęła się produkcja nowego Yarisa Rozpoczęła się produkcja nowego Yarisa Poznaj subkompaktowy model oparty na TNGA Poznaj Toyotę Yaris Cross Poznaj Toyotę Yaris Cross Nowy, kompaktowy SUV z segmentu B Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Nowy hybrydowy SUV stworzony do jazdy w mieście Samochody hybrydowe Samochody hybrydowe Samochody miejskie Samochody miejskie