Wideorozmowa z doradcą
Konfiguruj swoją Toyotę
Umów się na przegląd - jesteśmy otwarci

Toyota najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej wg Interbrand

Ranking Best Global Brands 2021

2021-10-21

Według najnowszego rankingu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną (już po raz osiemnasty) i siódmą najbardziej wartościową marką na świecie. W tym roku wartość marki Toyota została wyceniona na 54,1 mld dolarów.

Toyota od lat jest jedną z najpopularniejszych marek samochodowych na świecie, której pojazdy słyną z niezawodności, niskich kosztów utrzymania i zaawansowanych technologii. Dodać do tego należy szeroką, dostosowaną do lokalnych potrzeb ofertę, obejmującą zarówno auta osobowe, jak i użytkowe.

Nic więc dziwnego, że pojazdy marki cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. W pierwszej połowie 2021 roku sprzedano 5 004 625 samochodów osobowych marki Toyota i 5 467 218 aut wszystkich marek należących do Toyota Motor Corporation.

Podsumowując tegoroczny ranking, eksperci Interbrand zaznaczyli, że Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów. Marka koncentruje się na rozwoju zelektryfikowanych samochodów, stale rozbudowując ofertę modeli z napędem hybrydowym, plug-in hybrid, elektrycznym na baterie oraz elektrycznym na wodór. Działania te sprzyjają dekarbonizacji transportu i gospodarki. Łącznie Toyota sprzedała już ponad 18,7 milionów zelektryfikowanych aut.

Nie są to jedyne dokonania Toyoty. Koncern od lat pracuje nad rozwojem nowych technologii poprawiających jakość życia ludzi i przyczyniających się do ochrony środowiska i klimatu. Z kolei wyczynowy fabryczny zespół TOYOTA GAZOO Racing odnosi sukcesy w światowym motorsporcie, do którego konsekwentnie wprowadza technologie zelektryfikowanych napędów.

Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na:
https://interbrand.com/best-global-brands/

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 Marka Wartość marki (mld USD)
7 Toyota 54,107
8 Mercedes-Benz 50,866
12 BMW 41,631
14 Tesla 36,270
25 Honda 21,315
35 Hyundai 15,168
46 Audi 13,474
47 Volkswagen 13,423
52 Ford 12,861
58 Porsche 11,739
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand
Miejsce Marka Sektor Wartość marki (mld USD)
1 Apple Technologie 408,251
1 Apple Technologie 408,251
2 Amazon Sprzedaż 249,249
3 Microsoft Technologie 210,191
4 Google Technologie 196,811
5 Samsung Technologie 74,635
6 Coca-Cola Napoje 57,488
7 Toyota Motoryzacja 54,107
8 Mercedes-Benz Motoryzacja 50,866
9 McDonald’s Restauracje 45,865
10 Disney Media 44,183

Dowiedz się więcej

Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Sprawdź szczegóły Zrównoważona produkcja bioetanolu Zrównoważona produkcja bioetanolu Wspólny projekt Toyoty i partnerów KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce Sprawdź najchętniej wybierane modele Toyoty Autobusy na wodór w Madrycie Autobusy na wodór w Madrycie Wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty w transporcie miejskim Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Odnawialny olej napędowy zamiast diesla Nowe auto dostawcze na wodór Nowe auto dostawcze na wodór Toyota, Isuzu, Hino i CJPT łączą siły Corolla w programie Najmu KINTO ONE Corolla w programie Najmu KINTO ONE Sprawdź warunki wynajmu auta przedkontraktowego Beyond Zero – Dni Elektryfikacji Toyoty Beyond Zero – Dni Elektryfikacji Toyoty Poznaj szczegóły wydarzenia Europejski rekord sprzedaży samochodów Toyoty Europejski rekord sprzedaży samochodów Toyoty Świetne wyniki za pierwszą połowę 2022 roku Baterie ze stałym elektrolitem Baterie ze stałym elektrolitem Ponad 1300 patentów Toyoty Toyota Land Cruiser Matt Black Edition Toyota Land Cruiser Matt Black Edition Zobacz nową wersję specjalną 67% sprzedaży Toyoty w Polsce stanowią hybrydy 67% sprzedaży Toyoty w Polsce stanowią hybrydy Sprawdź szczegóły